- Енергийно ефективен плавателен съд, съвместим за експлоатация в големите терминали за втечнен нефтен газ в цял свят, както и разширения Панамски канал
- Изграден от MHI Marine Structure в Нагасаки, с капацитет на резервоара от 83 000 м3
На 13 декември 2018 г. Mitsubishi Shipbuilding, компания от групата на Mitsubishi Heavy Industries Ltd. (MHI), отбеляза завършването на своя най-нов превозвач на втечнен газ (LPG). По време на специална церемония беше представен корабът LAUREL PRIME, който ще се присъедини към флотилията на Astomos Energy Corporation. Освен със своята горивна ефективност, плавателният съд впечатлява с приспособимостта и гъвкавостта си към различни международни терминали за втечнен газ, както и с наличието на спецификации, съвместими с обновения Панамски канал. Финализирането на проекта и доставката на кораба, който ще бъде управляван от Nippon Yusen Kaisha (NYK Line), са насрочени за края на годината.
На събитието в Нагасаки присъстваха редица високопоставени лица, включитено и Seiya Araki, Президент на Astomos Energy. Именно той получи привилегията да бъде „кръстник“ на кораба, докато съпругата му се зае с церемонията по прерязване на лентичката.
LAUREL PRIME е с дължина 230 м., ширина 36,6 м. и височина 21,65 м.
LPG превозвачът тежи приблизително 48 300 тона, като обемът на резервоара е 83 000 м3. Целият производствен процес е дело на Mitsubishi Heavy Industries Group.
Новият кораб има уникална форма на корпуса, резултат от дизайна и производствените възможности на машината. Това води до изключителна горивна ефективност и висока съвместимост с различните LPG терминали в света. Това е 11-ият кораб в серията за превозвачи на втечнен газ.
Mitsubishi Shipbuilding и MHI Marine Structure ще продължат и в бъдеще да разработват LPG превозвачи с изключителна горивна ефективност и устойчиво изпълнение, с цел да допринесат за осигуряването на надеждни енергийни доставки и опазване на околната среда.
Източник: MHI