История

Kлючови моменти

Историята на Термоколд – от началото до днес

2011

Термоколд разкрива пълния си потенциал чрез въвеждане на новите си серии и системи:

  • LINEA RESIDENTIAL & LIGHT COMMERCIAL
  • LINEA HEAVY COMMERCIAL & INDUSTRIAL
  • LINEA ATEX ( explosion proof environment ATEX )
  • LINEA MARINE ( civil and military naval applications )
  • Within all lines fall the following systems:
  • HYDRONIC SYSTEM
  • DIRECT EXPANSION SYSTEM
  • HEATING SYSTEM
  • MULTITUBE SYSTEM
Ноември, 2010

Термоколд отговаря на бъдещите нужди на пазара и изискванията за устойчива екологична политика, стартирайки HEATING SYSTEM – нови отоплителни системи, концентрирани върху най-съвременните и модерни технологии и хладилен газ с нулево въздействие върху околната среда. Тези системи биват няколко вида: многофункционални термопомпи с две тръби и висок КОП (над 4), които могат да доставят топла битова вода до 80 градуса, подходящи за студено време до -40 градуса външна температура, термопомпи с CO2 (R744) с КОП 5 и топла вода с 90 градуса, както и многофунционални термопомпи за жилищно приложение, които осигуряват нормална работа дори при -20 градуса.

След множество нововъведения и патенти в областта на четири тръбните многофункционални, е създадена системата MULTITUBE SYSTEM – превърнала се в синоним на най-висока технология в областта си. Така започва и историята на Термоколд.

2008

Създава се новата серия HOMETECH, представляваща най-добрата техология на Термоколд за охлаждане до 40kW. Серията включва многофунцкионални термопомпи въздух-вода с пълно възстановяване и едновременно производство на студена вода и топла вода за отопление и битови нужди. HOMETECH са ярък пример за основните тенденции в използването на алтернативна енергия и намаляването на емисиите на въглероден двуокис при отопление на жилища с термопомпи.

2007

През тази година на пазара излиза DOMINO – оригинална концепция за модулни охлаждащи агрегати с R410A, въздушно охлаждане, с аксиални вентилатори и скрол компресори за външна инсталация. DOMINO разполага с редица международни патенти като:

  • HSC: 40% увеличение на капацитета и енергийната ефективност благодарение на хибридно охлаждане.
  • EASY CHANGE: възможност за промяна на всеки един основен модул от една версия на друга.

Благодарение на развитието в сферата на нефтопродуктите, природния газ и пертолния и газовия сектор, се създава ATEX LINE – специално предназначена серия за приложение в експлозивна среда, където се изисква особено внимание.

Тази серия нараства с въвеждането на охладителни, кондензаторни и компресорни агрегати и специални климатични системи, които напълно да отговарят на изискванията на ATEX. Тя е предназначена за всички промишлени предприятия, където се изискват противовъзпалителни устройства.

2006

На срещата Expocomfort Show през тази година се представят:

  • AWA ENERSAVE FC – нова серия охлаждащи агрегати с индиректно свободно охлаждане.
  • ENERGY HOME – малка 5kW мултифинкционална термоохлаждаща серия, която произвежда топла вода до 60 градуса. Монтажът й е стенен, а идеята й е заменянето на традиционните котли.

По същото време гамата ARTÈCH също се разширява чрез нови модели с охлаждащ капацитет от 15 до 25kW, R410A хладилен агент и скрол компресор с инвертор за непрекъсната модулация на предоставената охлаждаща мощност от 100% до 30%.

Популярността на серията многофункционални охладителни агрегати ENERGY и SEI расте: от началото на годината се добавя нов патент към предходните два. Новите версии с висока енергийна ефективност SEI и ENERGY HWT с двойни комбинирани компресори са в състояние да произвеждат БГВ до 70 градуса за създаване на анти-легионелни термични цикли – много важен аспект за жилищния и хотелския сектор.

Поради нарастващата нужда от използване на възобновяеми енергийни източници се създават новите серии термопомпи за геотермално приложение – EASY GHP and CWC ENERSAVE GHP.

2005

Опитът в областта на мултифунционалните групи продукти QUATTRO води до патентоване на новата концепция за шест тръбни системи с патентована линия SEI – машини с шест тръби, които могат да отговарят за три различни приложения едновременно.

2004

На изложението MOSTRA CONVEGNO се представя “ARTÈCH” – R410A въздухоохладител с охлаждащи мощности от 100 до 202kW и революционен дизайн. Той печели първата награда за продукт в категорията за Отопление, Вентилация и Климатизация (ОВК), организирана от Costruire Impianti.

2003

Процесът на иновации и разширяване на гамата от продукти MULTISCROLL продължава чрез разширяването на охладителния капацитет на AWA ENERSAVE на пазара – първата италианска компания за водни кондензатори и отоплителни помпи, оборудвани със скрол компресори с много висока производителност и способна да осигури до 820kW охлаждащ капацитет. С въвеждането на новата серия “ROOF AIRE HP”, създадена за покривно монтиране на претъпкани помещения, Термоколд предлага иновативно решение за климатизация на кина, мултиплексове и търговски центрове.

2002

На пазара са пуснати в ход някои важни и значими нововъведения:

  • Въведена е пълната полифукционална енергийна група за охлаждане, патентована от 1996г. насам, с диапазон на охлаждаща мощност до 350 kW и предлагаща значителни термодинамични и енергийни иновации.
  • През същата година Термоколд получава сертификатите Vision 2000 и PED.
2001

Термоколд е първата компания на пазара, която пуска серията “MODULO P PROZONE” с охлаждащи мощности от 160 до 400kW, оборудвани с пластинчати топлообменници, които са първите продукти, използващи хладилен агент R410A. През тази година е въведена и серията DAW, специално предназначена за изсушаване на въздуха за басейни. Дотогава успехът на подразпределението за климатизация на железопътния сектор е толкова увеличен, че компанията създава и специален сайт – WWW.TECHRAIL.IT

2000

Термоколд изпреварва по-голямата част от конкуренцита и въвежда на пазара пълна продуктова гама, работеща с екологично чисти хладилни агенти – R134a and R407C. Тези иновационни пластинчати топлообменници са въведени за всички охлаждащи агрегати до През тази година на изложението за Енергийноефективни решения в климатизацията в Хановер е представен първия охладител с новия R410 хладилен агент. Стратегиите на компанията  се съсредоточават главно върху провеждането на екологична политика с цел предоставяне на продукти, предназначени да сведат до минимум неблагоприятното въздействие върху околната среда, което се изразява главно в:

  • увеличаване и подобряване на енергийната ефективност за бъдещи продуктови линии, целящи повишаването на ефективността на охлаждане и намаляване на потреблението на електроенергия.
  • разработване на продукти с алтернативни хладилни агенти, които да бъдат както надеждни, така и да имат по-малко влияние върху околната среда и в частност парниковия ефект.
  • намаляване на шума чрез проучване на широка гама от продукти с ниско ниво на щум, които могат да бъдат инсталирани в зони, характеризиращи се с изключително ограничени шумови нива.
  • високо иновативни решения, които да направят работата на проектантите и монтажниците по-лесна.
  • внимание и чувствителност към всички процеси, които носят значителни ползи за намаляването на въздействието върху околната среда вследствие на производствените дейности.
1998

На пазара се въвежда нова продуктова гама чилъри със скрол компресор, наречен “MODULO V”, с мощност до 740kW. През тази година Термоколд се насочва и към транспортния бизнес – създава се гамата TECHRAIL, предназначена за климатизиране на железопътни пътнически вагони и метра чрез сплит системи и покривни климатици.

1997

Създава се първата продуктова линия MULTISCROLL “MODULO Z” за охлаждане до През тази година, следвайки пазарните тенденции, компанията се съсредоточава и върху новите хладилни агенти с R134a чилъри “Ewa” и R407C “AWAE”.

1996

Термоколд получава сертификат ISO 9001, по-късно подновен съгласно изискванията на ISO 9001: 2000 (Vision 2000).

1995

Началото на Термоколд е поставено през 1997г., когато бизнесмени от Венето, Италия, и Термоколд Пропърти (Thermocold Property) се срещат в Бари, където обсъждат създаването на съвместен проект. Опитни инженери, идващи от най-квалифицираните компании в индустрията, позволяват стратегически планирания и мащабни инвестиции, целящи да осигурят производствена структура с най-модерните системи.

Новото ръководство решава да сформира нова компания – динамична, техническа и силно конкурентоспособна, като поставя нов маркетингов план и стратегии, насочни към:

  • пълно обновяване на продуктовата гама, съобразена със специфичните пазарни изисквания;
  • квалификация на човешките ресурси чрез специализирани обучения във всеки един сектор;
  • създаване на специален екип, способен да посрещне бъдещите предизвикателства;
  • изготвяне на бизнес план, подходящ за утвърждаването на марката.

Термоколд е първата компания на европейския пазар, която предлага пълна гама охладители и термопомпи до 100kW със скрол компресори.